E-laskuaineistoon liittynyt viestintä on herättänyt runsaasti kysymyksiä
E-laskuasiakkaille lähettiin uusi lasku perjantaina 1.2., ja sen tulisi nyt näkyä verkkopankissa. Laskun eräpäivä on poikkeuksellisesti maanantai 11.2. Sama eräpäivä on myös vuokralaskuissa, joiden maksamiseksi on pankin kanssa solmittu suoramaksusopimus.
Kahteen kertaan lähetetty e-laskuaineisto ja siihen liittynyt viestintä on herättänyt kysymyksiä ja lisännyt tuntuvasti yhteydenottoja asiakaspalveluumme.
Jotta mahdollisimman moni saisi mahdollisimman ripeästi vastauksen kysymykseensä, olemme oheen listanneet useimmin esitetyt kysymykset ja vastaukset niihin:
Olen saanut helmikuun vuokrasta kaksi laskua – kumpi minun tulee maksaa?
Lasku, jonka eräpäiväksi on merkitty maanantai 11.2., on se, joka sinun tulee maksaa. Aiemmin saapuneen e-laskun voit poistaa verkkopankistasi.
Olen maksanut vuokrani jo aiemmin – mitä teen?
Siinä tapauksessa asiasi ovat vuokranmaksun osalta kunnossa ja voit poistaa e-laskun verkkopankistasi, mikäli sellainen on sinulle lähetetty.
Minulla näkyy verkkopankissa kaksi vuokralaskua. Voitteko poistaa niistä toisen?
Meillä ei ulkopuolisena tahona ole pääsyä verkkopankkiisi, ja siksi emme voi poistaa ylimääräistä laskua. Voit kääntyä pankkisi asiakasneuvonnan puoleen, jos tarvitset opastusta siihen, kuinka e-lasku poistetaan verkkopankista.
Laskut ovat aiemmin tulleet minun nimelläni, nyt vaimoni, miksi?
Järjestelmä valitsee jommankumman vuokralaisen nimen laskulle. Mahdollista on, että aiempi järjestelmä on valinnut eri nimen kuin minkä nykyinen järjestelmä valitsee.
Olen saanut viestejä lähettäjältä Xpand, ovatko viestit todella Espoon Asunnoilta?
Kyllä. Xpand on sen järjestelmän nimi, jonka kautta viestit lähetetään, ja siksi se näkyy lähettäjänä.
Olen saanut teiltä viestejä e-laskuihin liittyen, en enää asu Espoon Asunnoilla, miksi saan viestejä?
Pahoittelemme aiheetonta viestintää. Olemme pyrkineet tiedottamaan asiasta mahdollisimman laajasti. Mikäli asia ei koske sinua, voit jättää viestin huomiotta.
Olen maksanut vuokran, joko suoritukseni näkyy teillä?
Siihen, että maksettu suoritus näkyy meidän päässämme, menee yleensä 1-2 pankkipäivää. Voit omalta tiliotteeltasi tarkistaa, onko suoritus lähtenyt tililtäsi.
Tiedotamme e-lasku- ja suoramaksuasiakkaitamme aiheesta myös tekstiviestillä ja sähköpostilla.
Pahoittelemme viasta mahdollisesti aiheutunutta vaivaa.