Kuva
Kuvassa piirros vuokrasopimuksen solmimisesta ja muutosta.
Uutinen 14.2.2024

Uusi sähköinen asiointikanavamme avaa ovensa tänä keväänä!

Nyt on huikeita lukuja! Asiakaspalvelutiimimme vastasi viime vuonna yli 25 000 puheluun ja käsitteli reilut 29 000 sähköpostia ja lomaketta. Näistä yhteydenotoista osa jatkoi matkaansa isännöintiin, kun samaan aikaan vuokravalvontamme vastasi lähes 11 000 vuokranmaksua koskeneeseen soittoon.

Kun päästään kevääseen, näiden tiimien asiantuntemusta ja erinomaista palvelua alkaa täydentää uusi sähköinen asiointikanavamme. Sen virtuaaliovista voit käydä sisään kaikissa asumisen vaiheissa aina asunnon hakemisesta sen irtisanomiseen – ja mikä parasta, nämä ovet ovat auki 24/7/365. Sähköinen asiointikanavamme palvelee sinua kaikissa asioissa suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi. 

Onko asunnon hakeminen sinulle juuri nyt ajankohtaista? 

Siinä tapauksessa oletkin jo saattanut huomata ilmoituksemme siitä, että otamme käyttöön uuden asuntohakemuksen 13.3.2024. Se tarkoittaa, että kaikkien ennen 12.3.2024 tehtyjen hakemusten viimeinen voimassaolopäivä on 30.3.2024. Kun haet asuntoa 13.3.2024 tai sen jälkeen, hakemuksesi tallentuu automaattisesti uuteen järjestelmään, jossa se on voimassa kolme (3) kuukautta. 

Täysin uutta on 13.3. alkaen se, että saat vastaanottovahvistuksen yhteydessä ensikirjautumislinkin hakijan sähköiseen asiointikanavaan. Siellä voit koska tahansa tarkastella ja muokata hakemuksesi tietoja ja/tai jatkaa sen voimassaoloa. Myös voimassaolon päättäminen käy käden käänteessä, jos asunnonhaku ei ole enää ajankohtaista. 

Kaikki muutokset, joita teet hakemukseesi sähköisessä asiointikanavassa, astuvat saman tien voimaan. Sinun ei siis jatkossa tarvitse odottaa, että asiakaspalvelumme käsittelee mahdolliset muutospyyntösi. 

EAsyä se olla saa

Asukkaita varten suunnitellun asukassivun, eli EAsyn, rakennustyöt ovat nekin vielä hetken käynnissä, mutta huhtikuussa on avajaisten aika! Silloin löydät kirjautumislinkin takaa kokonaan uuden tavan asioida kanssamme. 

Tahdomme EAsyn olevan nimensä mukaisesti helppo ja vaivaton paikka hoitaa omaan asumiseen liittyviä asioita. Siellä voit 

  • täyttää sähköisen kuntokortin, kun muutat uuteen asuntoon,
  • tarkastella ja päivittää omia yhteystietojasi,
  • tutustua oman kiinteistösi tietoihin, 
  • jättää vikailmoituksen ja seurata sen etenemistä,
  • pitää itsesi ajan tasalla oman kiinteistösi energian- ja vedenkulutuksesta,
  • löytää yhdestä paikasta kaikki asukastiedotteet,
  • hakea lupaa omatoimiremonttiin,
  • tarkastella vuokrasopimuksesi tietoja,
  • katsoa vuokran ja muiden maksujen tiedot ja tilanteen sekä
  • irtisanoa asunnon vuokrasopimuksen.

Maltathan vielä hetken

Kaiken taustalla on iso järjestelmämuutos, jolla on vaikutuksia moniin keskeisiin toimintatapoihimme. Siksi valmistelemme sitä huolella. Tärkeä osa muutosta on uuden järjestelmän testaaminen ja henkilöstön kouluttaminen sen käyttöön, ja tämä näkyy myös asiakaspuhelinpalvelun aukioloajoissa, joissa on tulevina viikkoina jonkin verran poikkeuksia.

Poikkeavista aukioloajoista löydät aina ajantasaisimman tiedon verkkosivujemme ylälaitaan sijoitetusta keltaisesta bannerista. 

Kiitos kärsivällisyydestäsi tässä siirtymävaiheessa!

Lue lisää: Asiakaspuhelinpalvelun aukioloajoissa keväällä poikkeuksia