Kuva
Piirroksessa kolme henkilöä on valtavan suuren matkapuhelimen kanssa.
Uutinen 21.3.2024

Vuokravalvonnan palveluissa käyttökatko 28.3.–15.4. järjestelmäuudistuksen vuoksi

Järjestelmäuudistuksen vuoksi vuokravalvonnan puhelinpalvelu on suljettu 28.3.–15.4., ja mm. rahanpalautuksiin ja maksusopimusten solmimiseen tulee taukoa. Huomioi, että vuokra tulee kuitenkin maksaa normaalisti 4.4. eräpäivään mennessä. Jos sinulla on voimassa oleva maksusopimus, myös sovittu lyhennys tulee maksaa ajallaan.

Vuokravalvonnan puhelinpalvelu kiinni 15.4. asti 

Vuokravalvonnan puhelinpalvelu on kiinni 15.4.2024 asti. Vuokravalvonnan puhelinpalvelu palvelee jälleen normaalisti tiistaista 16.4. alkaen. 

Mm. rahanpalautuksiin ja maksusopimusten solmimiseen tauko 15.4. asti 

Maksujen ja hyvitysten käsittely on poissa käytöstä 15.4.2024 asti. Kyseisenä aikana asukkaille ei valitettavasti pystytä tekemään  

  • hyvityksiä 
  • vuokravakuuden palautuksia 
  • muita rahapalautuksia 
  • uusia maksusopimuksia 
  • e-lasku- ja suoramaksuvaltuutusten lisäämistä tai poistamista 
  • asukaslaskutuksia  
  • vesimaksun laskutusta niiden kohteittemme osalta, joissa on vesimittari. Jos asunnossa on vesimittari ja sen perusteella käytössä oleva laskutus, seuraava vesilasku saapuu toukokuussa. Tuolloin laskutamme maalis- ja huhtikuun vedenkulutuksen samalla kertaa. Mikäli olet valinnut laskutustavaksi e-laskun, saat laskun verkkopankkiisi toukokuussa.

Pyrimme hoitamaan hyvitykset ja muut rahapalautukset mahdollisimman pikaisesti 16.4. alkaen.

Käyttökatkon aikana meille lähetetyt sähköpostit menevät työjonoon, jota ryhdymme käsittelemään 16.4. alkaen. Vastaamme sinulle mahdollisimman pian tämän jälkeen. 

Tauko autopaikkojen käsittelyyn 

Lisäksi järjestelmäuudistus tuo tauon autopaikkojen käsittelyyn, eikä autopaikkoja ole mahdollista vuokrata tai vaihtaa 2.–12.4.

Sähköinen asiointikanava käyttöön huhtikuussa 

Käyttökatko vuokravalvonnan palveluissa johtuu järjestelmäuudistuksesta, jossa korvaamme nykyisen toiminnanohjausjärjestelmämme uudella. Huhtikuun aikana otamme käyttöön uuden sähköisen palvelun, EAsy-asiointikanavan. EAsy-palvelussa asukkaamme pääsevät hoitamaan asumiseensa liittyviä asioita helposti ajasta ja paikasta riippumatta.

Kiitämme kärsivällisyydestäsi tässä siirtymävaiheessa ja pahoittelemme, jos tilanne aiheuttaa sinulle haittaa.