Hyresövervakningens tjänster är ur bruk 28 mars–15 april på grund av att vårt system förnyas
Hyresövervakningens telefontjänst har stängt till 15 april
Hyresövervakningens telefontjänst har stängt till 15 april. Hyresövervakningens telefontjänst betjänar åter som vanligt från tis. 16 april.
Bland annat återbetalningar och ingående av avbetalningsavtal är pausade till 15 april
Handläggningen av betalningar och krediteringar är pausad till 15 april 2024. Under denna tid kan vi tyvärr inte
- betala ut krediteringar
- återbetala depositioner
- betala ut andra återbetalningar
- förnya avbetalningsavtal
- lägga till eller ta bort fullmakter för e-faktura och direktbetalningar
- utföra boendefakturering
- fakturera vattenavgifter för de objekt som har en vattenmätare. Om bostaden har en vattenmätare och vattnet faktureras utifrån den, kommer nästa vattenräkning i maj. Vi fakturerar då vattenförbrukningen under mars och april samtidigt. Om du har valt e-faktura som faktureringssätt, får du en faktura till din nätbank i maj.
Under driftavbrottet går e-postmeddelanden som skickas till oss till en arbetskö som vi börjar hantera 16 april. Vi svarar dig så snart som möjligt efter detta.
En paus i hanteringen av parkeringsplatser
Systemförändring innebär också en paus i hanteringen av parkeringsplatser, och det kommer inte att vara möjligt att hyra eller byta parkeringsplatser mellan den 2 och 12 april.
Ny onlinetjänst öppnar i april
Driftavbrottet i hyresövervakningens tjänster beror på att vi förnyar vårt system och ersätter vårt nuvarande bakgrundssystem med ett annat. Under april tar vi i bruk en ny elektronisk tjänst, EAsy. I EAsy kan våra kunder enkelt sköta boenderelaterade ärenden oberoende av tid och plats.
Vi tackar för ditt tålamod under övergångsperioden och beklagar eventuella olägenheter på grund av situationen.