Felanmälningar
Du ansvarar för att sköta bostaden omsorgsfullt och meddela om du upptäcker fel eller brister i bostaden. Om felet måste åtgärdas omedelbart, ring servicebolaget. Om reparationsbehovet inte är brådskande, fyll i en felanmälan i EAsy.
Fel som måste åtgärdas omedelbart
Om felet måste åtgärdas omedelbart, ring servicebolaget. Sådana fel är till exempel vattenskador.
Servicebolagens kontaktuppgifter finns i EAsy och på anslagstavlan i ditt hus.
Fel som inte behöver åtgärdas omedelbart
Kontrollera i ansvarsfördelningstabellen om servicebolaget ska åtgärda felet.
Om det är servicebolagets ansvar att reparera:
- Logga in i EAsy och gör en felanmälan. På så sätt kan du följa med hur ditt ärende framskrider i onlinetjänsten.
- Du kan också göra en felanmälan med en elektronisk blankett. Då kan du inte följa med hur ditt ärende framskrider.