Felanmälningar

Du ansvarar för att sköta bostaden omsorgsfullt och meddela om du upptäcker fel eller brister i bostaden. Om felet måste åtgärdas omedelbart, ring servicebolaget. Om reparationsbehovet inte är brådskande, fyll i en felanmälan i EAsy.

Fel som måste åtgärdas omedelbart 

Om felet måste åtgärdas omedelbart, ring servicebolaget. Sådana fel är till exempel vattenskador.

Servicebolagens kontaktuppgifter finns i EAsy och på anslagstavlan i ditt hus.

Fel som inte behöver åtgärdas omedelbart

Kontrollera i ansvarsfördelningstabellen om servicebolaget ska åtgärda felet. 

Om det är servicebolagets ansvar att reparera:

  • Logga in i EAsy och gör en felanmälan. På så sätt kan du följa med hur ditt ärende framskrider i onlinetjänsten.
  • Du kan också göra en felanmälan med en elektronisk blankett. Då kan du inte följa med hur ditt ärende framskrider. 

Bekanta dig också med