Kuva
Kuvassa kolme hymynaamaa.
Uutinen 9.9.2025

Selkeytämme vikailmoitusten käsittelyä

Millaisena koet palvelumme, ja kuinka hyvin viihdyt asunnossamme? Tätä selvitämme jatkuvasti eri kyselyin asumisen eri vaiheissa. Saatujen vastausten avulla tunnistamme esimerkiksi, mitkä arjen palvelut eivät toimi odotetulla tavalla. Yksi esiin noussut aihe on vikailmoitusten käsittely.

Kun kotona ilmenee vika, on tärkeää tietää, miten ja milloin asia hoituu. Tässä emme ole aina onnistuneet parhaalla mahdollisella tavalla. 

Siksi kehitämme vikailmoitusprosessia, jotta tiedonkulku paranee ja jokainen ilmoitus etenee mahdollisimman sujuvasti. Tämä koskee myös tilanteita, joissa asian hoito siirtyy huollolta eteenpäin esimerkiksi urakoitsijalle tai laitetoimittajalle.

Muutoksia tehdään vaiheittain

Haluamme, että näet jatkossa selkeämmin, missä vaiheessa vikailmoituksesi etenee. EAsy-palveluun kehitetään parhaillaan toiminnallisuutta, jonka avulla voit tulevaisuudessa seurata ilmoituksesi etenemistä tarkemmin. Tavoitteena on, että näkymä kattaa koko hoitoketjun, myös ne tilanteet, joissa asia etenee huollolta muille urakoitsijoille.

Ensimmäisessä vaiheessa teemme parannuksia, jotka näkyvät nopeasti. Päivitämme ohjeistuksia ja muistutamme huoltoyhtiöitä ja urakoitsijoita viestinnän merkityksestä. Tavoitteena on, että saat tiedon selkeämmin, ajoissa ja yhdenmukaisesti.

Näin teet vikailmoituksen

Asukkaana voit nopeuttaa asian hoitoa tekemällä vikailmoituksen heti, kun havaitset korjaustarpeen.

Tee ilmoitus EAsyssä, jolloin voit myös seurata asian etenemistä. Vaihtoehtoisesti voit käyttää sähköistä lomaketta, mutta silloin et voi seurata ilmoituksen käsittelytilannetta reaaliaikaisesti.

Jos vika vaatii välittömiä toimia, soita huoltoyhtiöön. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi vesivahingot. Yhteystiedot löydät EAsystä ja talosi ilmoitustaululta.

Tutustu myös