Kuva
Kuvassa kannettava tietokone, jonka näytöllä on sähköisen asiointipalvelun kirjautumissivu

Hakemuksen muokkaaminen

On tärkeää, että pidät asuntohakemuksen tiedot aina tasalla. Hakemustietojen päivittäminen on helppoa hakijan sähköisessä asiointipalvelussa.

Kun lähetit asuntohakemuksen, sait sähköpostiisi hakemuksen vastaanottovahvistuksen. Viestissä oli linkki hakijan sähköiseen asiointipalveluun. Siellä voit

  • tarkastella hakemustasi ja varmistaa, että kaikki tiedot ovat oikein.
  • muokata hakemuksesi tietoja, jos esimerkiksi elämäntilanteesi muuttuu tai haluat muokata hakukohteitasi.
  • jatkaa hakemuksesi voimassaoloa. Asuntohakemuksesi on voimassa kolme kuukautta lähettämisestä, mutta voit jatkaa voimassaoloa helposti. 
  • päättää hakemuksesi voimassaolon, jos asunnonhaku ei ole sinulle enää ajankohtaista.

Kaikki asiointipalvelussa tehdyt muutokset ovat heti voimassa. Huomaa, että sinun on täytettävä uusi hakemus, jos hakemuksen voimassaoloaika on päättynyt.